Reciclatge

imagen

L'aposta compromesa pel reciclatge i per la conscienciació ciutadana en la importància d'integrar el saludable hàbit de reciclar en les nostres rutines diàries, constitueix una de les constants  línies de treball de l'Ajuntament de Burjassot, desplegades en dos vies d'acció específiques: una és l'Educació, educar als més xicotets en la preservació de l'entorn. L'altra és la pròpia adequació del municipi, dotant-lo de serveis i ferramentes útils, eficaces i còmodes, perquè les pràctiques de reciclatge per part dels ciutadans, puguen dur-se a terme. D'esta manera, són les regidories d'Educació i Medi Ambient i també la de Serveis Municipals les que contínuament treballen perquè estos objectius es complisquen.

En eixe sentit, de cap a cap del municipi de Burjassot, es troba distribuïda una àmplia xarxa de contenidors específics i destinats al reciclatge els quals, es troben en la totalitat dels barris del municipi i es divideixen, per colors, per a depositar en ells, els diferents tipus de rebutjos i fem.

Recordem a continuació la dita relació de contenidors específics:

CONTENIDORS GROCS: destinats a depositar en ells tot tipus d'envasos de plàstic, llaunes o brics

CONTENIDORS BLAUS: per a residus de paper i cartró (periòdics, revistes, caixes de cartró, propaganda, etc.)

CONTENIDORS VERDS IGLÚ: per a residus de vidre

Un altre producte susceptible de ser reciclat és l'oli, de manera que l'Ajuntament de Burjassot, en col·laboració amb l'empresa CENRESA, ha ubicat, en el Mercat Municipal, un gran bidó per a l'arreplegada de l'oli usat per part dels ciutadans que no tenen més que acostar-se a depositar-lo. Pròximament, estos bidons també podran trobar-se en casals fallers, seus d'associacions de veïns i, inclús, certs establiments. Una vegada arreplegat l'oli reciclat, este pateix un procés de reciclatge pel qual es converteix en biodièsel.

També, tant en les instal·lacions del consistori com en els diferents MUPIS que existeixen repartits pel municipi per a la instal·lació de publicitat gràfica, hi ha uns depòsits específics per a l'arreplegada de les piles d'ús domèstic ja utilitzades. Convé treballar per a adquirir l'hàbit de depositar-les en els llocs adequats per a això, ja que les piles contenen alts components contaminants.

Finalment i encara que este últim camp no atén tant al reciclatge com a la ferramenta per a cuidar el nostre Medi Ambient i sí, a ajudar als més necessitats, també en diferents zones de Burjassot hi ha contenidors específics per a l'arreplegada de roba vella o en desús. Una vegada complets estos contenidors, la roba depositada en els mateixos es trasllada a seus d’ONG i organitzacions solidàries que, al seu torn, s'encarreguen de repartir-la entre les persones que encara poden fer ús de la mateixa. El treball per la reducció progressiva de classes i per disminuir l'encara abismal diferència entre rics i pobres, també s'emmarca dins del gran concepte de la sostenibilitat i, pensant a Burjassot, de fer d'este un municipi sostenible.

 


L'aposta i el compromís pel reciclatge i les accions necessàries que d'elles es deriven depenen de la Regidoria d'Educació i Medi Ambient, la responsable de la qual és Mª Luz Andrés Bonell

Ajuntament de Burjassot
Plaça Emilio Castelar, s/n
46100
Burjassot
Tel. 96 316 05 00