Burjassot col·locarà 180 pictogrames accessibles en el comerç local
27 abril 2026|Burjassot
L’Ajuntament de Burjassot, des del departament d’Educació, dirigit per la Regidora d’Educació, Manuela Carrero, fa un pas més en l’objectiu de continuar tenint un municipi accessible i adaptat a les necessitats de la ciutadania. En esta ocasió, i després de la iniciativa del Col·legi Sant Miquel Arcàngel, artífex que es posara el primer pictograma accessible que permet identificar un comerç de manera més clara per a les persones amb TEA, es començarà a senyalitzar la resta de comerços de Burjassot, amb l’objectiu d’ajudar a les persones amb qualsevol tipus de dificultat d’accessibilitat.
La primera fase d’ubicació dels pictogrames en 180 comerços s’emmarca en la campanya Una ciutat per a totes les persones que busca facilitar la comunicació i l’orientació a les persones amb dificultats cognitives en els espais públics i privats de Burjassot.
A través d’un informador, el consistori facilitarà la informació als diferents establiments comercials, de restauració i de serveis, de la col·locació dels pictogrames en les seues façanes amb l’objectiu que coneguen, de primera mà, en què consistix el projecte i com ajudarà a les persones de Burjassot amb TEA o altres dificultats o alteracions d’accessibilitat. La finalitat de la col·locació dels pictogrames és oferir una informació visual, accessible i universalment comprensible, fent de Burjassot un municipi inclusiu per a totes i tots els seus habitants.
Amb un gest molt senzill, es contribuirà a millorar, de manera substancial, la vida de les burjassoteres i els burjassoters. A més, els comerços també lluiran un adhesiu identificatiu de “Comerços Amics de la Infància” que visibilitzarà el seu compromís amb el projecte de “La ciutat de les xiquetes i els xiquets” al qual pertany Burjassot des de la Regidoria de Drets de la Infància, dirigida per Yolanda Andrés.
Burjassot porta des de l’any 2017, en el qual es van posar els 68 primers pictogrames en espais públics per a facilitar la seua identificació, apostant per estos projectes, l’objectiu primordial dels quals és atendre les necessitats de la seua ciutadania i continuar construint un municipi accessible en el qual s’oferix un sistema augmentatiu o alternatiu de comunicació, diferent del llenguatge parlat, ateses les necessitats de les veïnes i els veïns del municipi.
Esta iniciativa està recolzada pel Centre Aragonés per a la Comunicació Augmentativa i Alternativa (ARAASAC), entitat creadora dels pictogrames i els dibuixos dels quals són, en l’actualitat, els estàndards més utilitzats per la comunitat educativa. Després de la col·locació dels pictogrames, Burjassot estarà dins del mapa de municipis inclusius de l’entitat aragonesa.
