El compositor burjassoter Manuel Morcillo s’alça amb el primer premi en el certamen internacional de l’Ateneu Musical de Cullera
27 octubre 2026|Burjassot
Són incomptables els premis que ha aconseguit. I és que la seua creació musical és digna de menció en cada un dels certàmens als quals es presenta. En esta ocasió, el compositor burjassoter Manuel Morcillo s’ha alçat amb el primer premi del III Concurs Internacional de Composició “Emili Giménez Bou”, que bienalment convoca l’Ateneu Musical de Cullera, per la seua partitura Elegía a Salvador Bailach i March en la categoria Obra de Concert.
El jurat de l’Ateneu Musical de Cullera va atorgar a l’obra de Morcillo una puntuació de 95,22 sobre 100, destacant la seua correcta resolució “que mostra un compositor amb una escriptura clara i amb recorregut interessant de cara a futurs treballs”. El jurat també va destacar “un plantejament coherent al llarg de tota la peça. En definitiva, estem davant una obra ben plantejada, escrita per un compositor amb bona base tècnica”.
L’obra guanyadora, Elegía a Salvador Bailach i March està dedicada a un veí de Burjassot, molt vinculat a l’àmbit cultural del municipi, ja que va presidir l’Agrupación Musical Los Silos, i amb el qual l’autor va mantindre una gran amistat.

