La sessió del Club de Lectura tanca les activitats d’Animació Lectora d’octubre
22 octubre 2025|Burjassot
L’equip de les Biblioteques Municipals tancarà les activitats de foment de la lectura del d’octubre amb una nova sessió del Club de Lectura. Serà divendres que ve 31 d’octubre a les 19.00 hores a la Sala d’Audiovisuals de la Casa de Cultura i estarà dedicada al llibre El retrato de casada, de l’escriptora Maggie O’Farrell.
El llibre situa al lector a la Florència de mitjan segle XVI on Lucrezia, tercera filla del gran duc Cosimo de Medici, és una xiqueta callada i perspicaç, amb un singular talent per al dibuix, que gaudeix d’un discret i tranquil lloc en el palazzo. Però quan mor la seua germana María, just abans de casar-se amb Alfonso d’Este, primogènit del duc de Ferrara, Lucrezia es converteix inesperadament en el centre d’atenció: el duc s’afanya a demanar la seua mà, i el seu pare a acceptar-la. Poc després, amb només quinze anys, es trasllada a la cort de Ferrara, on és rebuda amb recel. El seu marit, dotze anys major, és un enigma: és en realitat l’home sensible i comprensiu que li va semblar al principi o un dèspota implacable al qual tots temen? L’única cosa que està clara és el que s’espera d’ella: que proporcione com més prompte millor un hereu que assegure la continuïtat del títol.
Amb esta novel·la, Maggie O’Farrell torna a demostrar el seu inigualable talent per a endinsar-se en els racons del passat en una novel·la que reinterpreta, des de la ficció, un capítol de la Itàlia renaixentista i narra la lluita contra el destí d’una jove sorprenent.