“És una vergonya que la Generalitat recórrega Edificant i deixe a l’alumnat sense la reforma dels centres educatius”
11 setembre 2026|Burjassot
La Generalitat Valenciana ha interposat recurs de cassació contra la sentència del TSJCV que donava la raó a l’Ajuntament de Burjassot enfront de la decisió de la Generalitat de declarar lesives les obres de millora en el CEIP Fernando de los Ríos de Burjassot. Esta decisió en la pràctica, i en el seu moment, va suposar la paralització d’esta reforma del centre, i el recurs de cassació dilata més fins i tot l’inici de l’obra.
“Al juny, el TSJCV li va donar la raó a l’Ajuntament, va dir clarament que la paralització de les obres de millora del CEIP Fernando de los Ríos per part de l’actual Conselleria d’Educació no eren legals, els va dir clarament que la decisió que es va adoptar en el seu moment no era lesiva, però els és igual. És una vergonya que l’administració que ha de vetlar pel benestar i la seguretat dels nostres fills i filles en els centres escolars, com a màxima responsable, en comptes d’ajudar, pose pedres en el camí. En comptes d’arreglar i invertir, recorre, i allarga de manera sospitosa i quasi indefinida el procediment” ha declara l’alcalde de Burjassot, Rafa García.
“Ja no em queda més que preguntar-me el perquè de no voler arreglar els centres educatius, el motiu de tindre a l’alumnat en edificis amb més de 50 anys que no reunixen les condicions necessàries. Per què la Generalitat no arregla els seus col·legis?, no tenen diners?, no volen educació pública?, els és igual que un xiquet puga passar fred, calor, tindre mala il·luminació, males instal·lacions, que puguen córrer riscos? Només puc respondre amb un sí a totes les preguntes que ens fem en este Ajuntament, i m’avergonyix profundament la decisió que ha pres el que hauria de ser el garant de tots nosaltres”, apunta García.
“No ens rendirem, continuarem lluitant pel que la comunitat educativa de Burjassot es mereix, i continuarem barallant per a aconseguir eixes millores per a les xiquetes i els xiquets de la nostra ciutat” ha finalitzat l’alcalde.
