L’Ajuntament de Burjassot i la UV estrenyen els seus llaços de col·laboració amb la presentació d’un primer cicle de conferències
4 juny 2024|Burjassot
El Saló de Plens del Consistori ha sigut l’escenari on ha tingut lloc la presentació dels nous acords de col·laboració entre l’Ajuntament de Burjassot, a través de la regidoria de Cultura i Patrimoni que dirigix Javier Naharros i la Universitat de València, des del Vicerectorat de Cultura i Societat. Uns acords que pròximament quedaran reflectits en un conveni subscrit entre totes dues institucions i que començaran a materialitzar-se en diferents línies de treball: la celebració d’un primer cicle de conferències, sota el títol “Història en les Sitges de Burjassot”; l’impuls de l’itinerari de Ciència i Tecnologia, dins del programa La Nau Gran, entre la ciutadania de Burjassot i, finalment, l’organització d’un conjunt d’exposicions itinerants que recalaran en el municipi.
La presentació d’estes noves vies de col·laboració entre l’Ajuntament de Burjassot i la Universitat de València han tingut lloc en un acte que ha comptat amb la presència de l’alcalde de Burjassot, Rafa García; del regidor de Cultura i Patrimoni, Javier Naharros i de Mª Dolores Pitarch, delegada de la rectora per al programa Universitat- Societat. Han assistit també altres representants de la UV, com Vicente Cerverón, professor de l’itinerari de Ciència i Tecnologia de Nau Gran al Campus Universitari de Burjassot; Sergio Valero, director del departament d’Història Moderna i Contemporània de la Facultat de Geografia i Història de la UV i Daniel Muñoz, coordinador al costat de Sergio Valero del cicle de conferències presentat.
El I cicle de Conferències “Història en les Sitges de Burjassot” que, en paraules dels representes de la UV, “naix amb solució de continuïtat”, té com a objectiu posar l’accent en la difusió històrica i patrimonial entorn del monument més emblemàtic de Burjassot. Així, l’Embarronat de Les Sitges acollirà, a partir del pròxim 13 de juny, la celebració d’una sèrie de conferències, que es prolongaran fins al mes de desembre i que s’englobaran totes elles entorn a un eix temàtic: “La fam i l’abundància. Aprovisionament i alimentació en perspectiva històrica”. Impartides per professors i investigadors procedents de diferents universitats espanyoles, la primera conferència tindrà lloc el 13 de juny, a les 18.30 h; estarà impartida per Marta Manzanares, de la Universitat Autònoma de Madrid i tindrà per títol: “Menjar i beure a l’Espanya moderna. L’alimentació en perspectiva històrica”.
L’acte ha servit també per a presentar als veïns i veïnes presents el projecte La Nau Gran, un programa de formació per a persones majors que oferix la Universitat de València i que, al Campus universitari de Burjassot, compta amb l’itinerari de Ciència i Tecnologia. L’únic requisit per a accedir al programa Nau Gran és tindre 50 anys o més. S’oferixen entre 40 i 60 places, cada any, en cadascun dels itineraris d’estudis que conformen el programa i el termini de preinscripció estarà obert fins a les 14.00 hores de l’11 de juny. Tota la informació està disponible en la pàgina web del programa La Nau Gran.
En paraules de l’alcalde, Rafa García, “Burjassot, a més de presumir de ser Ciutat de Les Sitges, bé vaig poder presumir també, i així ho fa, de ser Ciutat Universitària. Per això, estrényer els llaços de col·laboració que ens unixen amb el món universitari i que estos revertisquen en la nostra societat més pròxima, en els nostres veïns i veïnes, és un orgull i també un repte apassionant. Entre les funcions del Vicerectorat de Cultura i Societat de la UV està fomentar la presència de la universitat en la seua àrea d’influència, el municipi en este cas, així com servir de vehicle per a la transferència de coneixements a la societat valenciana. Unes funcions que es materialitzaran a la perfecció amb estos acord, perquè permetran que els nostres veïns i veïnes amplien els seus coneixements amb el cicle de conferències, de la mà experts i que podran, si ho desitgen, acostar-se sense por i sense importar l’edat a un món tan apassionant com és la ciència i la tecnologia, entre altres iniciatives que també inclouran esta nova col·laboració i treball amb la Universitat de València”.