Nova font d’aigua filtrada i refrigerada en el centre de Burjassot

16 gener 2025|Burjassot

L’Ajuntament de Burjassot, a través de la regidoria de Serveis Municipals que dirigeix Manuel Pérez Menero i de Global Omnium-Aguas de València, ha instal·lat una nova font en el centre de la localitat, concretament en la Plaça d’Emili Castelar, al costat de l’estàtua del poeta Vicent Andrés Estellés.

Es tracta d’una font d’aigua gratuïta, filtrada i refrigerada que ja està a la disposició de la ciutadania i que ve a reforçar objectius municipals tan importants com el foment d’hàbits saludables i sostenibles o la reducció de residus plàstics. De fet, esta nova generació de fonts, model PUDSAR, permeten emplenar les botelles particulars dels usuaris i usuàries, promovent així un consum responsable i una disminució de les botelles de plàstic per a consum particular i diari. D’altra banda, l’aigua que aboca la nova font, a més d’estar filtrada, està sotmesa a un procés de climatització, de manera que la seua temperatura serà l’òptima, depenent de l’època de l’any, estant a temperatura ambient en els mesos més freds, i ben fresca, en els calorosos mesos d’estiu.

L’alcalde de Burjassot, Rafa García i el regidor de Serveis Municipals al costat d’altres membres de la corporació municipal i a responsables de Global Omnium, han estat en la posada en funcionament de la nova font. El primer edil ha destacat que “fomentar el consum d’aigua de l’aixeta i promoure que la ciutadania emplene gratuïtament les seues botelles d’ús personal són pràctiques que revertixen en la preservació i la sostenibilitat del nostre entorn. Cada pas compta i esta nova font, ja a la disposició de la ciutadania, és un exemple més del nostre compromís amb la salut i el benestar dels ciutadans, però també amb la cura del medi ambient”.

La instal·lació consta d’una estructura d’acer inoxidable amb tancament de seguretat antivandàlic de 1,5 metres d’altura, aproximadament, i que permet depositar la botella a una altura còmoda per a l’usuari per a poder emplenar-la i que, a més, queda fora de l’abast dels gossos. N’hi ha prou amb situar la botella en la posició marcada perquè es dispense l’aigua tractada i refrigerada automàticament, sense necessitat d’haver de polsar cap botó. Així, i mitjançant un temporitzador de subministrament, s’emplena la botella de manera automàtica. La regulació de la temperatura es realitza en funció de les necessitats segons l’època de l’any.