El Ple de l’Ajuntament de Burjassot sol·licita la retirada del projecte de Llei de “Llibertat Educativa” i que el Consell complisca la Llei de l’Horta

28 febrer 2025|Burjassot

Ayuntamiento

En la sessió ordinària del Ple de l’Ajuntament de Burjassot, dos han sigut les mocions aprovades, totes dues presentades pel grup Compromís. La primera, que ha comptat amb els vots a favor del PSPV-PSOE, Compromís i una de les regidores no adscrites, el vot en contra de PP i VOX i l’abstenció de segon regidor no adscrit, demana la defensa de la Llei de l’Horta i del Consell de l’Horta.

El text arreplega que l’Ajuntament sol·licite al Consell de la Generalitat “que anul·le el Decret llei 4/2025 de 4 de febrer, deixant-ho sense efecte com més prompte millor” i que, d’igual manera, inste el Consell “a fer complir la Llei de l’Horta i paralitzar qualsevol revisió que permeta la construcció en les 11.000 hectàrees delimitades en el Pla d’Acció Territorial de l’Horta, terrenys naturalment inundables”. Així mateix, el text també reclama un major pressupost per al Consell de l’Horta de València perquè continue treballant des de les diferents administracions involucrades en la dinamització de l’horta.

En segon lloc, el ple aprovava, amb els vots a favor del PSPV-PSOE, Compromís i els dos regidors no adscrits i en contra del PP i VOX, la moció per a la retirada del del projecte de Llei de “Llibertat Educativa” per ser una proposta sense criteris pedagògics i perjudicial per a l’aprenentatge de les llengües de l’alumnat valencià. El PSPV-PSOE s’adheria a la moció presentada per Compromís que s’ha aprovat amb una esmena.

La moció assenyala que, “tenint en compte que la proposta legislativa de la Generalitat entra en un procés de contra planificació lingüística, previsiblement el més greu que s’ha conegut en democràcia, l’Ajuntament de Burjassot sol·licita que es retire la Llei per la qual es regula la “llibertat educativa” i, particularment, l’Ordre 2/2025n de 7 de febrer, que regula la consulta perquè les famílies decidisquen el model lingüístic dels col·legis”.

D’igual manera, el Consistori “insta a millorar la proposta legislativa anterior del 2018 amb criteris pedagògics i amb l’aval de les universitats públiques valencianes i la resta d’institucions acadèmiques. Una proposta que faça lliure lingüísticament a l’alumnat valencià; entesa la llibertat lingüística des de l’òptica de la ciència i del coneixement, des de la garantia d’aconseguir la competència lingüística en les llengües del currículum”.