AFIVAN Burjassot commemora el Dia Mundial de la Fibromiàlgia i de la Síndrome de Fatiga Crònica

29 abril 2025|Burjassot

Des de 05/05/2025 fins a 14/05/2025

AFIVAN

Amb una setmana plena d’activitats a la qual convida a participar a la ciutadania, l’Associació de Fibromiàlgia València Nord de Burjassot (AFIVAN) commemorarà el Dia Mundial de la Fibromiàlgia i de la Síndrome de Fatiga Crònica que se celebra el 12 de maig.

Amb l’objectiu de sensibilitzar, informar i donar visibilitat a estes malalties que afecten milers de persones, en la seua majoria dones, AFIVAN desenvoluparà una sèrie d’activitats entre el 30 d’abril i el 14 de maig; activitats que inclouran propostes formatives, reivindicatives i participatives dirigides tant a persones afectades com a la ciutadania en general. Totes les activitats són gratuïtes i obertes al públic.

A més, l’Ajuntament de Burjassot, a través de la Regidoria de Sanitat, dirigida per Isabel Mª Mora, se sumarà a esta commemoració il·luminant la seua façana amb la llum morada que representa a la malaltia i col·locant una pancarta al balcó per a donar visibilitat al 12 de maig, Dia Mundial de la Fibromiàlgia i de la Síndrome de Fatiga Crònica.

El 30 d’abril, a les 17.00 hores, el Centre Socioeducatiu Díaz Pintado acollirà la primera activitat, la octava edició del curs sobre Fibromiàlgia, impartit pel Molt Il·lustre Col·legi Oficial de Farmacèutics de València (MICOF), el qual s’estendrà fins al 21 de maig en tres sessions alternes.

El dissabte 10 de maig, a les 12.00 hores, tindrà lloc la lectura del Manifest Reivindicatiu, a la Plaça d’Emili Castelar (Ajuntament), acte que es durà a terme amb la participació de l’equip de govern municipal i de persones associades a AFIVAN. A continuació, tindrà lloc la classe oberta de ball a càrrec de l’Acadèmia Ángel Ramírez.

També en Plaça, AFIVAN situarà el dilluns 12 de maig, a les 10.00 hores, una taula informativa per a sensibilitzar i visibilitzar a la ciutadania sobre la realitat dels qui conviuen amb estes malalties.

La Casa de Cultura serà el punt de trobada de l’activitat del dimarts 13 de maig, a les 18.00 hores. A la Sala d’Audiovisuals tindrà lloc la xarrada “Fibromiàlgia: entre la discapacitat invisible i la lluita pel reconeixement”, impartida per Luis Vañó, president del CERMI CV.

Per a finalitzar la setmana d’activitats, el dimarts 20 de maig, a les 17.30 hores, tindrà lloc un col·loqui-café sobre nutrició i salut, amb la participació de la nutricionista Claudia Alfonso. Serà en el Centre Social Tierno Galván.

AFIVAN Burjassot anima a la ciutadania a sumar-se a esta setmana de visibilització, suport i reivindicació, i a acompanyar als qui conviuen amb fibromiàlgia i síndrome de fatiga crònica en la seua lluita diària.