L’Ajuntament de Burjassot instal·la la primera eco-illa de la província per a facilitar el reciclatge a la ciutadania

3 abril 2025|Burjassot

Presentación ecoisla

L’Ajuntament de Burjassot, a través de la Regidoria de Serveis Municipals que dirigeix Manuel Pérez Menero, ha fet un pas més en l’aposta pel reciclatge domèstic i, sobretot, per proporcionar a la ciutadania els instruments necessaris per a facilitar eixe compromís amb el medi ambient. Així, Burjassot s’ha convertit en el primer municipi de la província de València a instal·lar una eco-illa, una estructura modular per al reciclatge de diferents grups de residus que no han de depositar-se en els contenidors habituals.

Rafa García, alcalde de Burjassot, explica la rellevància de la nova eco-illa. “Posem a la disposició de les ciutadanes i els ciutadans de Burjassot una nova ferramenta, molt pràctica, per al reciclatge domèstic que completa les visites mensuals de l’ecoparc mòbil de la EMTRE. És més, es tracta precisament d’un mini ecoparc fix, gestionat íntegrament per l’Ajuntament de Burjassot i FCC, però amb la mateixa finalitat: fer que el reciclatge siga un acte senzill en la vida quotidiana dels nostres veïns i veïnes. Advoquem pel reciclatge a tots els nivells i el nostre compromís és ferm a l’hora de caminar cap a un Burjassot cada vegada més sostenible, però, per a això, hem de facilitar a la ciutadania, al màxim, l’acte de reciclar. És la nostra responsabilitat i la nostra obligació.”, ha declarat l’alcalde, en el matí en què l’eco-illa de Burjassot s’ha posat en funcionament.

La nova eco-illa, instal·lada al costat del Mercat Municipal L’Almara, en el recinte de l’aparcament de Les Palmeres, està composta per cinc mòduls frontals per al reciclatge de cinc grups de residus (dos mòduls per a trastos i estris xicotets; un mòdul per a aparells electrònics; un mòdul per a tubs fluorescents, bombetes i material similar, i un cinqué mòdul per a objectes de porcellana). També compta, en el lateral, amb tres boques per al depòsit de piles i càpsules de café.

La utilització de l’ecoilla per part de la ciutadania és fàcil. Amb el telèfon mòbil, es fotografia el codi QR proporcionat i, a continuació, es passa eixe QR pel lector de l’eco-illa. El següent pas serà passar el palmell de la mà pel mòdul triat, segons el residu que es desitge reciclar, esperar que s’òbriga la comporta, introduir el residu i esperar que la comporta es tanque.

Joguets, motxilles, graneres, paelles, maletes, olles, paraigües, tot tipus de xicotets electrodomèstics, com ara torradores, batedores, planxes, telèfons, càmeres de vídeo, tubs de llum, bombetes, tot tipus d’objectes de porcellana i també piles i càpsules usades de màquines de café són només part de tots els grups de residus que, a partir d’ara, es poden reciclar en l’eco-illa d’un Burjassot cada vegada més sostenible.