Paraules i Dones posa en escena l’obra teatral “Luz y esperanza”
26 novembre 2025|Burjassot
Des de 11/12/2025 fins a 11/12/2025
Burjassot acomiadarà l’any amb una àmplia programació cultural i festiva pensada per a tota la ciutadania. No podia faltar l’Associació Teatral Paraules i Dones que, després de mesos de treball, posarà en escena una nova obra teatral amb la qual fa un cant a la llibertat, a l’esperança i a la possibilitat de canviar el destí.
Luz y esperanza és el nom de l’obra que Paraules i Dones representarà el dijous 11 de desembre, a les 18.30 hores, en el Centre Cultural Tívoli i que partix de la idea original d’Ana Mª Castilla, Mª José Jara i Mª Ángeles Hernández.
Amb entrada lliure i gratuïta fins a completar aforament, l’obra situarà a les espectadores i els espectadors a la fi del segle XIX, on un grup de dones sense recursos sobreviuen gràcies a la caritat i als escassos ingressos obtinguts a través de treballs de costura. L’ajuda del seu principal benefactor, Don Pelayo, és crucial, però la seua relació amb Donya Clara, l’encarregada de la casa, es torna tibant i marcada per un abús de poder vetlat.
La monotonia de les seues vides es trenca amb l’arribada d’Esperanza, una dona emprenedora i apassionada que revoluciona a les seues companyes infonent-los entusiasme i esperança. Escriptora talentosa, la nouvinguda aconseguix publicar la seua novel·la i, amb els ingressos obtinguts, comença a canviar la història d’estes dones aconseguint que, a mesura que avança l’obra, Donya Clara trobe també la força per a enfrontar-se a Don Pelayo i alliberar-se del seu jou, revelant-se contra així el masclisme que ha dominat les seues vides.
Esta obra, tal com s’ha assenyalat les protagonistes “és un cant a la llibertat, a l’esperança, a canviar el futur. Perquè el futur és ara i hui el construïm junts, les dones i els homes, en igualtat”.
L’elenc actoral està conformat per Mª José Jara, Yolanda Molins, Ángeles Montero, Lina García- Puente, Amparo Sogorb, César Vercher, Mª Ángeles Hernández, Ana Mª Castilla, Carmen Gallego, Puri Laserna, Manoli Cebrián, Cristina Estrela, Mª Carmen Viana i Vicente Navarro.
Dirigides per Ana Mª Castilla, al costat de Mª Ángeles Hernández, com a ajudant de direcció, l’obra comptarà amb Jordi Gimeno com a tècnic de sala.
